Epea. Pismo literackie nr 2/2021 (7)
Szanowni Państwo,
czas zmian – tak najogólniej określiłabym „miejsce”, w którym znajduje się obecnie nieregularnik „Epea. Pismo literackie”. O ich potrzebie – uświadamianej coraz wyraźniej z każdym kolejnym numerem – pisałam już wcześniej. To proces długi, żmudny, wymagający od nas wszystkich – czytelników i redakcji – przyjęcia szerszej perspektywy, gotowości do podjęcia dyskusji, otwartości na to, co nowe, przy jednoczesnym poszanowaniu tradycji.
Najbardziej widoczną zmianą jest obecność na naszych łamach prac młodych twórców – uczniów Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Artura Grottgera w Supraślu. Zależało nam na nadaniu pismu „Epea” wyrazistego, artystycznego charakteru, stworzeniu przestrzeni, w której literatura współistnieje z innymi dziedzinami sztuki, ale też na włączeniu w proces powstawania nieregularnika kolejnego pokolenia.
Jako pismo literackie nie możemy ignorować tego, co popularne i masowe, zwłaszcza że jest to jeden z elementów kształtowania gustów (nie tylko literackich). Miliony ludzi na całym świecie sięgają m.in. po kryminały, stąd niewielki blok tekstów poświęconych kobietom, tworzącym ten rodzaj literatury: Agathcie Christie i Joannie Chmielewskiej oraz rozmowa z Katarzyną Bondą, która w 2021 roku ponownie podbiła serca czytelników, tym razem kolejnymi tomami przygód psychologa śledczego Huberta Meyera.
Rozrasta nam się dział „recenzje”, co cieszy tym bardziej, że od początku powstania nieregularnika „Epea” dostajemy sygnały o zapotrzebowaniu na tego typu teksty. Transformację przechodzi także dział „dla dzieci”, gdzie obok wierszy czy bajek dla najmłodszych pojawiać się będą artykuły pisane z myślą o rodzicach.
Przed nami jeszcze wiele do zrobienia – mamy tego świadomość. Obraliśmy nowy kurs i liczymy, że będzie Państwu z nami po drodze.
Justyna Sawczuk redaktor naczelna
Epea. Pismo literackie nr 2/2021 (7)
Wydanie nieregularnika "Epea. Pismo literackie" nr 2/2021 (7) dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury, uzyskanych z dopłat ustanowionych w grach objętych monopolem państwa, zgodnie z art. 80 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.