“Ten lot ćmy wokół światła” – z Wojciechem Kassem rozmawia Kamil K. Pilichiewicz
Wracając do Miłosza, powiedział kiedyś, że wielkim darem jest epifania, która na poetę spadnie raz, drugi. Jak trzeci raz przyjdzie, to już w ogóle jest wielki dar. I co się później robi z poetą? To jest tęsknota do tego jedynego momentu, kiedy się pisało “41”. W ciągu miesiąca „machnąć” pięćdziesiąt osiem pieśni – zorkiestrowanych, zrymowanych, dźwięcznych, bo język jest orkiestrą dla mnie. I prawie że samo się pisało. A potem, kiedy się skończyło, to patrzyłem na świat jak dzieciak, jak twój mały chłopczyk, kozaczek, Emil, który ma takie duże oczy. Tylko patrzyłem na świat – i wszystko się świeciło. Jak mam Państwu przekazać to doświadczenie?
Logotyp Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Wydanie dwóch numerów nieregularnika „Epea. Pismo literackie” w 2022 r. dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Rozmowa o “Wraczu” Martina Rysavego
(Grafika: Sofiia Krasnogorodska / PLSP w Supraślu)