Kuźnia narracji. Mechaniki gier w animacji czytelnictwa

Kuźnia NARRACJI (1).jpg

Kuźnia narracji 

... to inicjatywa szkoleniowa, którą postanowiliśmy podjąć z myślą o zmianach jakie zachodzą w wizerunku, jak i ofercie współczesnych bibliotek, które coraz częściej stają się centrami narracji. Współczesny kontakt z literaturą odbywa się w różnorodnej formie - książka, audiobook, ebook, gra wideo. To ostatnie medium jest nam niezwykle bliskie i stale podejmujemy różnorodne inicjatywy pokazujące, że współczesne doświadczanie opowieści może opierać się na ich rozgrywaniu, tzn. namacalnym, interaktywnym wpływie na wydarzenia. Pomyśleliśmy, że warto będzie się spotkać i porozmawiać o tym, jakie cele powinny przyświecać współczesnej bibliotece i jakie ścieżki obierać, aby nasze placówki funkcjonowały jako atrakcyjne miejsca na kulturowej mapie naszych miejscowości.

 

Program:

  1. Otwarcie spotkania i debata "Biblioteka - miejsce doświadczeń narracji"
  2. Przerwa kawowa
  3. Wykład - "10 bibliotekarskich trendów na 2025 rok"
  4. Wykład - "Gamifikacja w bibliotece"
  5. Przerwa kawowa
  6. Warsztat praktyczny - wspólne opracowywanie działań gamifikacyjnych i ich dostosowanie do profilu bibliotek
  7. Podsumowanie i zakończenie

 

Debata

Obejrzyj

10 bibliotekarskich trendów na 2025 rok

Obejrzyj

Gamifikacja w bibliotece

Obejrzyj

kuźnia - logotypy.png

mkidn-450x126.jpg

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego

 

 

Powrót na początek strony