Kuźnia narracji. Mechaniki gier w animacji czytelnictwa
Kuźnia narracji
... to inicjatywa szkoleniowa, którą postanowiliśmy podjąć z myślą o zmianach jakie zachodzą w wizerunku, jak i ofercie współczesnych bibliotek, które coraz częściej stają się centrami narracji. Współczesny kontakt z literaturą odbywa się w różnorodnej formie - książka, audiobook, ebook, gra wideo. To ostatnie medium jest nam niezwykle bliskie i stale podejmujemy różnorodne inicjatywy pokazujące, że współczesne doświadczanie opowieści może opierać się na ich rozgrywaniu, tzn. namacalnym, interaktywnym wpływie na wydarzenia. Pomyśleliśmy, że warto będzie się spotkać i porozmawiać o tym, jakie cele powinny przyświecać współczesnej bibliotece i jakie ścieżki obierać, aby nasze placówki funkcjonowały jako atrakcyjne miejsca na kulturowej mapie naszych miejscowości.
Program:
- Otwarcie spotkania i debata "Biblioteka - miejsce doświadczeń narracji"
- Przerwa kawowa
- Wykład - "10 bibliotekarskich trendów na 2025 rok"
- Wykład - "Gamifikacja w bibliotece"
- Przerwa kawowa
- Warsztat praktyczny - wspólne opracowywanie działań gamifikacyjnych i ich dostosowanie do profilu bibliotek
- Podsumowanie i zakończenie
Debata
10 bibliotekarskich trendów na 2025 rok
Gamifikacja w bibliotece
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego