Z gry do książki, z książki do gry. Strategia gry w animacji czytelnictwa

Ilustracja do artykułu Z gry do książki, z książki do gry. Strategia gry w animacji czytelnictwa

Projekt Z gry DO książki, z książki DO gry. Strategia gry w animacji czytelnictwa TO cykl spotkań warsztatowo-szkoleniowych, służących poznaniu przez bibliotekarzy innowacyjnych form promocji biblioteki i literatury z wykorzystaniem strategii gier, w tym: gry fabularnej, mobilnej oraz nowych technologii - konsol DO gier, jako mechanizmów angażujących czytelnika w wykreowaną narrację.

Celem warsztatów było m.in. uzyskanie przez bibliotekarzy wiedzy i umiejętności z zakresu inicjowania interaktywnych działań bibliotecznych w oparciu o relacje gier i literatury, rozszerzenie zakresu usług biblioteki w oparciu o analizę potrzeb czytelniczych młodych użytkowników i uzmysłowienie im obrazu biblioteki jako miejsca rozwoju różnorodnych form świadomości literackich.

Spotkania warsztatowe zostały przeprowadzone przez trenerów z GoodBooks (www.goodbooks.pl) i objęły następujące zagadnienia:

  • Pokolenie „Z” w Bibliotece
  • Od książki DO planszówki
  • Adaptacja książki na potrzeby gry terenowej - webinarium dostępne ON-line
  • Gry wideo dla młodych i nie tylko
  • Od książki DO gry terenowej mobilnej
   

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO POCHODZĄCYCH Z FUNDUSZU PROMOCJI KULTURY - PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU CELOWEGO

 
Powrót na początek strony